Narrow your search

Library

Thomas More Mechelen (205)

UGent (205)

KU Leuven (172)

UCLL (170)

Odisee (154)

VIVES (148)

Thomas More Kempen (130)

UAntwerpen (116)

Hogeschool Gent (90)

UCLouvain (90)

More...

Resource type

book (204)

object (4)

film (3)

digital (2)

periodical (2)

More...

Language

Dutch (95)

English (77)

French (24)

Multiple languages (3)

Undetermined (3)

More...

Year
From To Submit

2022 (2)

2020 (1)

2019 (1)

2018 (1)

2017 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 205 << page
of 21
>>
Sort by
Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht.
Authors: --- ---
ISBN: 3468494300 9783468494307 Year: 1981 Publisher: Berlin Langenscheidt

Second language acquisition : an introductory course.
Authors: ---
ISBN: 080583527X 9780805835274 0805835288 9780805835281 Year: 2001 Publisher: Mahwah Erlbaum

The acquisition of Spanish : morphosyntactic development in monolingual and bilingual L1 acquisition and adult L2 acquisition
Author:
ISBN: 9027252971 9027252963 1588116042 9786612160073 1282160079 9027294909 Year: 2004 Volume: 37 Publisher: Amsterdam : John Benjamins Publishing Company,


Book
Cognitive processing in second language acquisition inside the learner's mind
Authors: ---
ISBN: 9789027239020 9789027288325 9027288321 9027239029 1282558552 9786612558559 Year: 2010 Volume: 13 Publisher: Philadelphia, PA : John Benjamins,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This collection of 18 papers has its origin in the 33rd International LAUD symposium, held in Landau in March 2008

Using Italian : a guide to contemporary usage
Authors: ---
ISBN: 9780511840791 9780521480949 9780521485562 9780511216824 0511216823 0511211457 9780511211454 0511213220 9780511213229 0511840799 1283329271 9781283329279 0521480949 0521485568 1107141540 9781107141544 9786613329271 6613329274 0511215037 9780511215032 051155558X Year: 2004 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This 2002 book is a guide to Italian usage for students who have already acquired the basics of the language and wish to extend their knowledge. Unlike conventional grammars, it gives special attention to those areas of vocabulary and grammar which cause most difficulty to English-speakers. Careful consideration is given throughout to questions of style, register, and politeness which are essential to achieving an appropriate level of formality or informality in writing and speech. It surveys the contemporary linguistic scene in Italy and gives ample space to the new varieties of Italian that are emerging in modern Italy. The influence of the dialects in shaping the development of Italian is also acknowledged. Clear, readable and easy to consult via its two indexes, this is an essential reference for learners seeking access to the finer nuances of the Italian language.

English grammar
Author:
ISBN: 0415174104 1138135135 1134687729 1280031638 0203015460 9780203015469 9814070769 Year: 1998 Publisher: London ; New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

English Grammar:* helps users to understand grammatical concepts * encourages the reader to practise applying newly discovered concepts to everyday texts* teaches students to analyze almost every word in any English text* provides teachers and students with a firm grounding in a system which they can both understand and apply.


Book
Handboek lees- en schrijfdidactiek : functionele geletterdheid in basis- en voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 9026511914 Year: 1992 Publisher: Lisse Swets & Zeitlinger


Book
De taalontwikkeling van het kind
Author:
ISBN: 9789001709471 Year: 2008 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Drs. H.F. PeetersDit boek is bedoeld als basisboek. Het behandelt onder meer onderzoek en theorie van de taalverwerving, perioden in de ontwikkeling, twee- en meertalige ontwikkeling en taalproblemen. Schaerlaekens heeft een duidelijk en goed gestructureerd boek geschreven, maar niet voor iedereen. Met name voor de niet-universitair geschoolden in de doelgroep, zoals leerkrachten in het basisonderwijs en veel ouders, is de tekst door zinsbouw, woordgebruik en informatiedichtheid te moeilijk. Moeilijke begrippen worden in de tekst cursief gedrukt en kort uitgelegd, maar slechts een keer en komen vaak niet terug in de verklarende woordenlijst achterin. Samenvattend: een goed basisboek, fraai uitgevoerd, met een goede indeling, verwijzingen naar onderzoek, duidelijke schema's, een begrippenlijst en een zeer uitgebreide literatuurlijst. Ook is er een register. De vele praktijkvoorbeelden zijn leuk en leerzaam. Derde, herziene druk.© NBD Biblion


Book
Current trends in child second language acquisition : a generative perspective
Authors: ---
ISBN: 9789027253071 9027253072 9786612105234 128210523X 9027290598 9789027290595 9781282105232 6612105232 Year: 2008 Publisher: Amsterdam ; Philadelphia : John Benjamins,

Listing 1 - 10 of 205 << page
of 21
>>
Sort by